Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

Dle Vašeho výroku paní Gamanová, neaspiruji na znalce, ale po přečtení článku a diskuse bych si dovolil podstatný dovětek, který mně ve všech zdejších textech chybí - asi proto, že je ještě těžší k pochopení, než Ježíšem snímané hříchy. Dodal bych osobní vyznání - jsem ten půl věřící, tedy s vírou ve vyšší řád.

To chybějící, po pochopení mnohé vysvětlující, je trojjedinost Boha. Boží proměna do lidské schránky v podobě Ježíše má důležitý praktický význam - Boží vůle zvěstovaná ústy Ježíše je přirozeněji vnímaná než by bylo třeba případné zvěstování Boží vůle odněkud z hůry.

Pak už je jen krůček k pochopení snímání hříchu z celého lidstva, neb kdo jiný tak může učinit, než sám tvůrce lidského rodu (dle Bible) - tedy Bůh prostřednictvím své trojjedinosti.

0 0
možnosti
Foto

Tipla bych si, že na sebe nikdo žádné cizí hřích, natož pak všechny hříchy všech, nikdy nevzal. To si jen někdo alibisticky moc přál, aby tomu tak bylo, a pak tu svou pohádku sepsal. Protože se líbila, a dokonce přinášela určité výhody, ostatní začali pilně opisovat.

0 0
možnosti
Foto

Vážím si všech, kdo píší, jak to vidí oni. Prosím neaspiruji na znalce. Snažila jsem se vysvětlit svým dětem, z nichž ani jednomu nebylo ještě 5 let, něco ze základu naší civilizace. Později si třeba najdou lepšího člověka, co jim to vysvětlí. Vidíte jistě, že sama mezi věřící nepatřim, přesto si ale myslím, že je dobré o tomto příběhu přemýšlet a pokusit se ho zprostředkovat. Slepou víru jistě neobhajuju. Otázkou je, zda víra pomáhá lidem být lepší. Myslím, že některým lidem pomoci může. Jen se nesmí dostat do "detailu". Principy se hledají lépe.

0 0
možnosti
Foto

Vysvětlit Velikonoční události může někdo, kdo jim sám porozuměl. Podmínkou je, že si přečte kterékoli evángelium. P. Merháut má právdu, zmínit se dá ještě židovský král Herodes, kterého jste si zřejmě spletlá s římským místodržitelem Pilátem.

1 0
možnosti
RS

Vždycky mi vrtalo hlavou proč by někdo na sebe bral všechny hříchy světa a dobrovolně umřel.

Váš problém spočívá v tom, že nerozumíte tomu, kdo je Ježíš.

On nebyl nikdy pouze člověk, ale vždy byl je a bude Stvořitel, ten, kdo všechno stvořil a udržuje v existenci. Skrze něho a pro něho je vše stvořeno. My všichni mu patříme a v Adamovi jsme všichni zbloudili. Abychom se z cesty do zahynutí mohli vrátit k Bohu, musel být odstraněná hlavní příčina, naše vzpoura. Jediný způsob, který existoval je odstranění naši viny. Není odpuštění hříchů bez vylití krve. Spravedlivý král nemůže udělit milost zloději, pokud někdo nezaplatí dluh.

1 1
možnosti
BG

To je docela smutná pohádka. Tu bych dětem nevyprávěl.

0 0
možnosti
Foto

Tak v sousedním Polsku mají jistě víry dost. Máte snad pocit, že je tam vytvořena nějaká lepší společnost. Já mám opačný pocit. Klečení v kostele, pokrytecké fráze a nesmyslné báchorky bez skutečné víry v něco co nás přesahuje z nikoho lepšího člověka neudělají...

6 2
možnosti

... a pokud ano, tak jen ze s t r a c h u z trestu Božího, což také není to pravé ořechové.:-)

0 1
možnosti
MM

V článku je nepřesnost. Ježíš ani tak nevadil Pilátovi, jako spíše židovské veleradě v čele s Kaifášem. Pro Piláta byl Ježíš v zásadě nezajímavý právě proto, že neměl politické ambice. Pro veleradu byl ale nebezpečný. Vnímala ho jako rouhače a náboženského rebela, který je svou vzrůstající popularitou ohrožoval. Z tohoto důvodu tlačila na Piláta, aby ho z titulu světské moci odsoudil k smrti (sama to udělat nemohla). Pilát nestál o náboženský konflikt v provincii, a tak tlaku velerady podlehl (alibisticky si pak nad jeho smrtí "umyl ruce"). Z tohoto důvodu byli v dřívějších dobách (a bohužel některými křesťany dodnes jsou) Židé nenáviděni jakožto bohovrazi. Pokud jde o to sejmutí hříchů. Bylo by to na dlouho. Ale v zásadě jde o to, že je dle křesťanského výkladu Ježíš chápán jako antipod Adama. Skrze Adama vešel do světa hřích. Důsledek hříchu je smrt (dědičný hřích). Ježíš svým zmrtvýchvstáním nad smrtí a nanebevstoupení vyhrál, vyhrál tedy i nad hříchem. A skrze víru mohou lidé participovat na této výhře. Mluví se o něm také jako o "beránku Božím". To odkazuje na židovský zvyk obětování beránků během svátku Pesach (Velikonoce), na připomínku vyvedení z Egyptského otroctví (v Kristově případě z otroctví hříchu).

3 0
možnosti
MM

oprava: "...svým zmrtvýchvstáním a nanebevstoupením vyhrál nad smrtí..."

0 0
možnosti
JL

Proč na sebe někdo bere hříchy lidí? Asi proto, že si myslel, že je Syn Boží a může leccos? Hodně. Více než druzí. A že za to lidé stojí, aby jim někdo pomohl v jejich blbosti. Vy jste to v tom dětském zhutnění poněkud zkreslila - Piláta Ježíš moc nezajímal, proti němu se spíše postavili jeho vlastní lidi, židé, ti ho odvedli k Římanovi, jenž mě soudní pravomoc, a obvinili Ježíše, že je podvodník. A s těmi hříchy....lidé pak stejně nepřestali hřešit. Ježíš hlásal, že se blíží konec světa - ale ten nenastal. Spletl se? Asi. ....to církvím nevadí, povídají si pořád to své. Zajímavé je, že lidé, kteří umírají, se často setkávají s Ježíšem a cítí z něj stále velkou Lásku. Tak třeba proto to udělal, aby změnil náš posmrtný život na něco trochu lepšího než je bloudění v podsvětí.

0 3
možnosti
  • Počet článků 79
  • Celková karma 8,93
  • Průměrná čtenost 335x
Jsem architekta a matka tří malých dětí a žiju s nimi na Kladně. Chtěla bych, aby Kladno bylo skvělé místo k životu pro ně i pro mě a pro kohokoli dalšího. Město tvoří nejen velké stavby, ale i zdánlivé maličkosti a jeho celková atmosféra záleží na každém z nás.

Jsem zvolenou zastupitelkou za STAN Kladno pro období 2018-2022.

https://www.facebook.com/anicegam/